18 Haziran 2012 Pazartesi

yazılıkaya

Pazar günü eşiminde içinde bulunduğu bir ekip tarafından yazılıkaya gezisi düzenlendi, benimde uzun süredir görmek istediğim bir yerdi, oldukça kalabalık bir katılımla soluğu yazılıkaya'da aldık :) ben pek umduğumu bulamadım çünkü anıt restore ediliyormuş önünde kocaman bir iskele vardı böylece bişi göremedim birde rehberimiz oranın muhtarıydı adam anlattıyor ama 4 otobüs insan olunca öndekiler dinliyor arkadakiler yetişinceye kadar adam lafını bitiriyor :) işte kulağıma bi kaç şey geldi sadece ; bölge Frig Vadisi olarak biliniyor ve anıtın bulunduğu yer merkez kabul ediliyormuş anıtın yüksekliği 17 metre olup MÖ 600 yıllarında yapılmış ünlü kral Midas'ın mekanıdır vs. duyduklarım sadece bunlardı :)) birde resimde gördüğünüz cam gibi olan yere ayin sırasında tanrıça kibelenin heykeli yerleştiriliyormuş ve yapılan tüm anıtlar,bir tanesi hariç, hepsi doğuya bakıyor..




ps: daha fazla görsel eklemek isterdim ama eklediklerimin nedense sadece yarısı görünüyor çözemedim sorunu affola...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder